روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۲ يکشنبه ۲۸ آبان - شماره 4487

شر مطلق


  فرهاد روحی- امام موسی صدر با صدور حکمی در حوزه حقوق بین الملل اسلامی، اسرائیل را شر مطلق و تعامل با آن را حرام اعلام کرد. راهبرد منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران تقویت محور مقاومت علیه استکبار و ظلم ظالم هست، به طوری‌که این محور الهی امروزه تمام هیمنه کفر باآن‌همه هزینه‌ی میلیارد دلاری را به چالش کشیده است.
نزاع کشورهای اسلامی و رژیم صهیونیستی بر سر مسئله فلسطین، یکی از گسترده‌ترین و طولانی‌ترین بحران‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بوده و جایگاه مهمی در سیاست خارجی کشورهای قدرتمند دارد، از سویی رژیم صهیونیستی متحد راهبردی ایالت متحده در منطقه محسوب می‌شود و درنتیجه با حمایت لابی یهودی، تأمین امنیت آن به مهم‌ترین اولویت سیاست‌های منطقه‌ای آمریکا تبدیل‌شده است.
از سوی دیگر جمهوری اسلامی ایران با توجه به مبنای ایدئولوژیک خود بر حمایت از حقوق فلسطینیان تأکید می‌کند همین امر یکی از دلایل اصلی است که اهداف ایالت متحده در تقابل با آرمان‌ها و اهداف جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد.
آمریکا می‌کوشد ایران را مقصر اصلی عدم تحقق روند صلح کشورهای غرب آسیا با رژیم صهیونیستی معرفی کند درحالی‌که جمهوری اسلامی ایران نیز عدم تحقق حقوق فلسطینیان را نتیجه حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی می‌داند.
ایالت متحده در این راستا با به راه انداختن جنگ‌های نیابتی از طریق گروهک‌های تروریستی نظیر داعش، القاعده و... بر تلاش بوده تا راهبرد منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران که منجر به تشکیل محور مقاومت گردید را متوقف کند
هیچ کشوری به‌تنهایی برابر خطرات، چالش‌ها و تهدیدها از سوی مجموعه استکباری نمی‌تواند برابر این خطرات بایستد و مقاومت کند، کشورهای همسو با منافع ملی و آرمان‌ها و دشمنان مشترک و حتی با آرمان‌های انسانی و عدالت‌خواهانه باید متحد باشند.
چرا این‌قدر ایران با سوریه نزدیک هستند و روابط استراتژیک دارند؟ زیرا به دلیل آرمان‌های کلی و عدالت‌خواهانه و مبارزه با استکبار، رژیم صهیونیستی و دفاع از مردم مظلوم منطقه است و جغرافیای مشترک محور مقاومت است. باید به یاد داشته باشیم ایران و سوریه نقطه کانونی محور مقاومت به‌حساب می‌آیند که در ساختار رسمی خود از آرمان‌ آزادسازی قدس‌شریف حمایت می‌کنند. این درحالی‌است که چنین رویکردی در کشورهای دیگر در سطح پایین‌تری پیگیری می‌شود؛ به‌عنوان مثال، در لبنان یک حزب از آرمان‌های محور مقاومت حمایت تام و تمام می‌کند یا اینکه یک جریان پارلمانی در این حوزه اثرگذار است. در عراق نیز شاهد چنین رویه‌ای هستیم. ازسوی دیگر در یمن نیز بخشی از حاکمیت نسبت به تحکیم آرمان‌های محور مقاومت اهتمام لازم را دارد. این‌درحالی است که در سوریه وضعیت متفاوت است و دولت این کشور بخش مؤثری از محور مقاومت را تشکیل می‌دهد؛ بنابراین ایجاد هماهنگی‌های لازم میان ایران و سوریه برای تقویت هرچه بیشتر محور مقاومت از ضرورت‌های انکارناپذیری است.
وقتی اهداف و آرمان‌های محور مقاومت را در این تعریف شناسایی و بیان کردیم کارمایه سمت‌وسو حرکت کشورها و سازمان‌های عضو محور مقاومت است. محور مقاومت به کمک و داد مظلومان منطقه می‌رسد، زیرا آن‌ها هم مانند بحرین تشنه عدالت‌خواهی و آزادی هستند در جهت این حمایت قرار می‌گیرند.
این محور حتماً باید انسجام، یکپارچگی و هدفمندبودن حرکت خودش را روزبه‌روز مضاعف کند و نیاز به توسعه سرزمینی و جغرافیایی دارد تا دیگر ملت‌ها را از زیر چنگال استبداد داخلی حکام و استکبار جهانی غارت‌گر و رژیم صهیونیستی فتنه‌گر نجات دهد.
راهی جز وحدت همه در برابر این رژیم فاسد وجود ندارد، ان شاءالله این پیروزی مقدمه فتح کامل باشد و بیت المقدس بطور کامل در اختیار مسلمانان قراربگیرد.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه