روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۲ شنبه ۲۷ آبان - شماره 4486

در راستای همدلی مسئولان استانی صورت گرفت:

افزایش سهم اصله نهال بوشهر از 3 میلیون به ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار


  رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیز داری کشور گفت: همدلی بین مدیر کل منابع طبیعی و استاندار بوشهر و معاونین و رئیس سازمان جهاد کشاورزی باعث شده از ۳ میلیون سهم اصله نهال در این استان ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار اصله نهال تا کنون تولید شود.
 سفر رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و هیات همراه  بازدید میدانی از پروژه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر صورت گرفت.
۲۱ آبان ۱۴۰۲ در شروع این سفر عباس علی نوبخت از پروژه دره امیری دیلم که از  بزرگترین پروژه‌های آبخیز داری جنوب کشور است بازدید کرد و گفت با توجه به حوزه آبخیز ۱۵۰۰۰ هکتاری سد دره امیری عملیات بیولوژیک بالا دست را اجرایی خواهیم کرد.
وی افزود: در عرصه ۴۰۰ هکتاری محدوده سد در سال جاری اقدام به کاشت درخت شود تا شاهد سرسبزی و مقابله با آلودگی هوا و بروز سیل باشیم. این مقام مسئول اظهار داشت: در مورد مشکلات اعتباری در رابطه با این پروژه قول همکاری به مردم منطقه و فرماندار محترم در راستای حل مشکلات می دهم. در ادامه بازدید نوبخت از نهالستان پارک جنگلی چاهکوتاه بازدید به عمل آورد . عبدالحسین گرشاسبی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گزارشی از وضعیت نهالستان ها ارائه نمودند. نوبخت گفت: هدف سفر به استان بوشهر و برنامه‌های سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور برای مدیریت بهتر عرصه‌های منابع طبیعی  بازدید از پروژههای در حال اجرا اقدامات انجام شده در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و فعالیتهای که در حوزه مدیریت مراتع انجام می شود  می باشد.
رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیز داری کشور افزود: برای ۵۰ میلیون هکتار از ۸۴.۴  میلیون هکتار مراتع کشور برنامه ریزی صورت گرفته است. پیرامون مقابله با بیابان زایی برای ۳ میلیون اراضی بیابانی کشور برنامه ریزی ۵ ساله انجام داده ایم.
در ادامه بازدیدها این مقام مسئول به روستای منصوری جنوبی رفتند و در کنار مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی ، جوامع محلی ،دانش آموزان و جمعیت جوانان هلال احمر در پویش مردمی شهدای معاصر شرکت و در اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت   به آیین درختکاری پرداختند در حاشیه سفر معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به اتفاق احمدی مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت از پروژه زراعت چوب بازدید کردند. شعبانیان گفت: عملکرد پروژه بسیار عالی است و زراعت چوب باعث انگیزه و جلب مشارکت بیشتر مردم در طرح کاشت یک میلیارد درخت میگردد.
وی تاکید کرد: در زمینه تامین نهال برای متقاضیان زراعت چوب از جانب منابع طبیعی استان بوشهرهمکاری لازم صورت گیرد ونهایت همکاری با متقاضیان انجام گیرد
 نوبخت اظهار داشت: که همدلی بسیار خوبی بین مدیر کل منابع طبیعی و استاندار محترم بوشهر و معاونین و رئیس سازمان جهاد کشاورزی و سایر دستگاههای اجرایی به واسطه استانداری به وجود آمده است که در راستای عملیاتی کردن طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت این همدلی باعث شده از ۳ میلیون سهم اصله نهال در این استان ۳ میلیون ۷۵۰ هزار اصله نهال تا کنون تولید شود. در ادامه سفر یک روزه رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشوردر بخشهای ارم و بوشکان شهرستان دشتستان حضور و از پروژههای آبخیزداری سنواتی که نیاز به مرمت داشت بازدید و در حالیکه آقای وحید معاون آبخیزداری و امور مراتع و بیابان سازمان وی را همراهی میکرددستورات لازم را صادرو مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان را مامور پیگیری امورمربوطه نمود. عباسعلی نوبخت در این سفردر دیداری صمیمی و چهره به چهره با مردم در جریان مسائل و مشکلات مطروحه قرار گرفت و اظهار داشت ما هرچه داریم از مردم خوب ایران است وباید هرچه توان داریم در حل مشکلات مردم اقدام نماییم و دستور فوری و قانونی جهت حل مشکلات مردم صادر نمود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی خبر داد
هلال احمر استان مرکزی، رتبه سوم کشور
 در راه اندازی بیسیم‌های دیجیتال امدادی
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی از راه اندازی بیسیم‌های دیجیتال امدادی خبرداد و گفت : استان مرکزی سومین استان کشور است که در حوزه راه اندازی بیسیم‌های دیجیتال وارد شده است و توانسته تحول ارتباطی بین امدادگران هلال احمر را با بهره مندی از تکنولوژی روز دنیا فراهم آورد.
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان مرکزی، دکتر شهرجردی صبح امروز در همایش ملی روز جهانی دیابت با اشاره به بیماری دیابت اظهار داشت : بی شک ابتلا به بیماری دیابت پایه بسیاری از بیماری هاست که می‌تواند شامل ریز فاکتورهایی نظیر قند خون، چربی خون، فشار خون و ... باشد .
وی افزود: بسیاری از آمارها نشان می دهد که متاسفانه دیابت از بیماری‌های شایع بوده که آگاهی نداشتن درخصوص عوارض و پیامدهای این بیماری باعث شده برخی از بیماران آنرا یک بیماری ساده تصور کنند، در حالی كه كارشناسان حوزه بهداشت معتقدند درصورت عدم کنترل و پیشگیری به ‹ مرگ خاموش ‹ می انجامد. مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی تصریح کرد: خوشبختانه در طب سنتی و اسلامی نیز توصیه‌های خوبی به راهکارهای کنترل بیماری دیابت شده است که با رعایت آن ها می‌توان این بیماری را کنترل کرد.
دکتر شهرجردی با اشاره به تزریق انسولین به عنوان یکی از راه‌های مهار بیماری گفت : متاسفانه در افکار عمومی ذهنیت خوبی نسبت به تزریق انسولین وجود ندارد و عموم مردم گمان می‌کنند که انجام این کار  برای کنترل این بیماری سبب بروز مشکلات دیگری برای بیمار می شود. وی در ادامه گفت: دیابت در صورتی كه با افزایش تحرك و فعالیت ورزشی ، دقت در كم خوری مواد قندی و مصرف مواد غذایی با فیبر بالا در كنار مصرف داروهای كنترل كننده دیابت، كنترل نشود می تواند به انباشت كلسترول در اندام هایی چون كبد، كلیه و قلب منجر شود كه نتیجه آن ابتلا به بیماری هایی نظیر دیالیز ، سكته‌های قلبی و عروقی و پارگی عروق چشم و كم بینا و نابینا شدن فرد مبتلا گردد. مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی با اشاره به این مطلب که تغدیه ارتباط نزدیکی با بیماری دیابت دارد که با رعایت رژیم غدایی مناسب می‌توان گام درستی در حوزه کنترل و پیشگیری این بیماری برداشت، گفت:
به رغم اینكه بیماری دیابت، بیماری خطرناك محسوب می شود  اما هنوز جامعه نسبت به آن احساس خطر نكرده است و به همین جهت بخشی از بیماران دیابتی كشور هنوز شناسایی نشده اند و این مسئله توجه ویژه انجمن ها و سازمان‌های مردم نهاد را نیز می طلبد.
دکتر شهرجردی در ادامه سخنان خود با تاکید بر عضویت داوطلبانه اقشار مختلف در جمعیت هلال احمر گفت : مبنای عملکرد جمعیت هلال احمر به شکل داوطلبانه است و به جهت استفاده از توانمندی دغدغه مندان و نخبگان و عامه مردم از تک تک شما عزیزان دعوت می شود با عضویت در هلال احمر به عنوان داوطلب با این جمعیت همراه شوید.
وی با اشاره به برخی از اقدامات جمعیت هلال احمر گفت: خوشبختانه هلال احمر استان مرکزی توانسته است در حوزه‌های مختلف به ویژه آموزش  پایگاه ها رتبه‌های برتر کشوری را از آن خود کند و در بحث تامین تجهیزات لجستیکی از جمله بالگرد امدادی، دستگاه ارتباطی دیجیتال، خودروی ارتباطات فرماندهی و ... نیز کارنامه درخشانی داشته است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی در پایان با محکوم کردن جنایات رژیم اشغالگر قدس در فلسطین اشغالی و همدردی با مردم مظلوم غزه گفت: در راستای اقدامات حمایتی هلال احمر استان از مردم مظلوم فلسطین، ضمن جمع‌آوری کمک‌های نقدی ۱۲ تریلی محموله بشردوستانه نیز به غزه ارسال شده و آماده اعزام بیش از ۵۰ پزشک و پرستار عضو این جمعیت به صوت داوطلبانه برای کمک به مردم غزه می باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر
طرح استعدادیابی وپیکرسنجی در مدارس  استان آغاز شد
 مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: بر اساس تفاهم نامه‌ای که با آموزش و پرورش منعقد شده، طرح استعدادیابی و پیکرسنجی در مدارس آغاز شده که در هفته تربیت بدنی ۳۰۰ نفر انجام شد و در هفته آینده نیز برای ۴۰۰ نفر آغاز خواهد شد که این مورد باعث می‌شود اطلاعات دقیقی از ظرفیت دانش‌آموزان از نظر ساختار بدنی و نوع ورزش متناسب با آن به دست بیاید.
یا سر جمالی با بیان اینکه مراسمات ازدواج آسان به خوبی در استان برگزار شده است، اظهار کرد: حمایت جدی از تشکل‌های مردم نهاد (سمن‌ها) هم در تعداد و هم کمیت آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود امسال رتبه استان در حوزه جوانان با حدود ۱۵ پله صعود به جایگاه خوبی برسد. جمالی اضافه کرد: در حوزه جوانان، دستگاه‌های دولتی وظایف و اختیاراتی دارند که با عمل کردن به آن‌ها کمک بسیار زیادی به این بخش خواهد کرد و این اداره کل پیگیر این موضوع خواهد بود. مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر با بیان اینکه برنامه ویژه‌ای برای فوتبال بوشهر داریم، گفت: نبود تیم‌های بوشهر در لیگ‌ برتر و لیگ یک، هیچ ارتباطی به هیأت فوتبال نداشته و تا حمایت مالی نباشد تیم‌ها راه به جایی نمی‌برند.
جمالی گفت: در اینکه تیم‌های ایرانجوان و شاهین هویت بوشهر هستند شکی نیست اما اگر یک تیم خصوصی بخواهد کمکی از دولت دریافت کند باید موضوع مدیریت خود را حل کند، با این وجود با تمام نقدها و مواردی که به این تیم‌ها وارد است، به تناسب زمان کمک‌هایی از این اداره کل به این تیم‌ها حتی بیشتر از گذشته داده شده است.
وی با اشاره به وضعیت شاهین و بدهی‌ها و عدم فعالیت آن گفت: با مساعدت و تلاش‌های رئیس دادگستری استان با محاسبات بدهی‌ها، طلب‌ها و سایر موارد، امیدواریم شرایط برای احیای این تیم فراهم شود. جمالی عنوان کرد: برای هر ورزشکاری که در مسابقات بین‌المللی از بین رشته‌های اصلی مدال و یا حتی شانس مدال بیاورد، حقوق در نظر گرفته می‌شود.
وی افزود: برای رشته دو و میدانی و حتی رشته‌هایی که ظرفیت آن وجود دارد با هدف‌گذاری المپیک در دستور کار قرار دارد و در این راستا در حال فراهم کردن مقدمات آوردن یک مربی خارجی برای رشته دو و میدانی هستیم.
جمالی با بیان اینکه ۲۸۶ مکان ورزشی در استان وجود دارد، بیان کرد: بخشی از این اماکن می‌توانند به بخش خصوصی واگذار یا به مزایده بروند، استراتژی ما این است که همه اماکن برای حفظ عدالت به مزایده بروند که از این میان تاکنون ۸۲ مورد در ابتدا به مبلغ یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان واگذار شده که امسال به چهار میلیارد تومان می‌رسد.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه