رشد 87 درصدی پرداخت خسارت توسط شرکت های بیمه
شرکت های بیمه بورسی و غیر بورسی طی ۵ ماه اول سال جاری حدود ۵۳.۶ هزار میلیارد تومان خسارت پرداخت کردند که نشان از رشد ۸۷ درصدی دارد!
به گزارش کائنات، طبق اعلام بیمه مرکزی، شرکت های بیمه بورسی و غیر بورسی طی ۵ ماه اول سال جاری حدود ۱۱۰.۸ و ۵۳.۶ هزار میلیارد تومان حق بیمه تولیدی و خسارت پرداخت کرده اند که در مقایسه با ۵ ماه سال گذشته نشان از افزایش ۵۹.۵ و ۸۷ درصدی دارد.
بر اساس این گزارش، رشد حق بیمه تولیدی اکثر رشتههای بیمه بین ۹. ۲۵ درصد بود. در این میان رشته باربری تا ۷. ۱۸۰درصد در رشته پول (به جز رشته اعتبار با ۶. ۴۴ درصد کاهش حق بیمه)، موجبات رشد ۵. ۵۹ درصدی حق بیمه تولیدی بازار در این مدت را فراهم آورده است.
رشد بیش از ۸۷ درصدی خسارت پرداختی ناشی از عملکرد رشتههای بیمه درمان، شخص ثالث - مازاد، زندگی و بدنه اتومبیل با سهم بیش از ۴۱ تا ۹ درصدی و رشد خسارت پرداختی در این گروه ها نیز بین دل ۹۴ تا ۹۱ درصد بود.
سهم ۴ رشته بیمه درمان، شخص ثالث - مازاد، زندگی و بدنه اتومبیل به ترتیب ۴۰، ۲۵، ۱۱ و ۶ درصد ( در مجموع ۳. ۸۲ درصد) از پرتفوی حق بیمه تولیدی در بازار است. مابقی هم حق بیمه به ۱۲رشته دیگر اختصاص دارد. بیشترین سهم از خسارت پرداختی هم به این ۴ رشته با ۷. ۸۹ درصد تعلق دارد.
طی ۵ ماه اول سال ۴. ۲۸ میلیون بیمه نامه صادر و ۱. ۲۹ میلیون فقره خسارت پرداخت شده که نشان از کاهش ۶. ۳ و ۳ درصدی دارد.
ارزش بیمه نامه (نسبت حق بیمه تولیدی به تعداد بیمه نامه صادره که نشانگر متوسط حق بیمه تولیدی در هر بیمه نامه است) ۳.۹ میلیون تومان بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۴ درصد رشد نشان میدهد.
تسهیل ارائه خدمات با کیفیت
به مشتریان بانک آینده
با طرح «میز خدمت»
بانک آینده در راستای ارزشآفرینی هر چه بیشتر و تسهیل ارائه خدمات باکیفیت و صرفهجویی در وقت مشتریان عزیز، طرح «میز خدمت» را در شعب منتخب خود عملیاتی کرد.
به گزارش کائنات، در نخستین مرحله، شعب بلوار ارتش (0327) از حوزه شمالشرق، سعادتآباد (0229) از حوزه شمالغرب، حکیمیه (0292) از حوزه جنوبشرق و آیتالله کاشانی (0222) از حوزه جنوبغرب تهران بزرگ این طرح را ارائه میکنند.
ارائه خدمات بانکداری الکترونیکی در طرح «میز خدمت» بانک آینده به عموم مشتریان عزیز ارائه میشود.
نصب و فعالسازی سامانههای «کیلید»، «پیشخوان مجازی»، «آبانک»، تقاضای پایانههای فروش (POS) و (ATM) و عضویت باشگاه طلایی مشتریان در این طرح ارائه میشود.
گفتنی است، راهنمایی مشتریان در خصوص نحوه افتتاح حساب و تکمیل نمودن فرمها از دیگر خدمات قابل ارائه در طرح «میز خدمت» است.
شایان ذکر است، در مراحل بعدی تعداد شعب بیشتری از بانک آینده به این طرح میپیوندند.
اعتماد هلال احمر به بیمه معلم
در شرایطی که کمتر از دو ماه پیش، مدیرعامل بیمه معلم وعده حضور پررنگ در بازار صنعت بیمه و جذب بیمه گذاران بزرگ کشور را در کنار تمرکز بر خردهفروشی داد، با الحاق هلال احمر کشور به جمع خانواده بیمه معلم گام بزرگی در راستای اهداف موردنظر برداشته شد.
به گزارش کائنات؛ در شرایطی که کمتر از دو ماه پیش، مدیرعامل بیمه معلم وعده حضور پررنگ در بازار صنعت بیمه و جذب بیمه گذاران بزرگ کشور را در کنار تمرکز بر خردهفروشی داد، با الحاق هلال احمر کشور به جمع خانواده بیمه معلم گام بزرگی در راستای اهداف موردنظر برداشته شد.
بیمه معلم که مجدداً موفق به کسب تائیدیه بالاترین سطح توانگری مالی در صنعت بیمه ایران (سطح یک) از بیمه مرکزی شده است، با ارائه نرخهای فنی و کارشناسیشده و با اتکا به توان مدیریتی و بهرهمندی از ظرفیت گسترده شعب خود، توانست اعتماد بیمهگذاران بزرگ از جمله خانواده جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران را جلب کند.
گفتنی است بیمه معلم با انعقاد تفاهمنامه با این بیمهگذار بزرگ، در تلاش است با بررسی بیمهنامههای فعلی هلال احمر کشور، نسبت به ارائه مشاورههای مناسب و شناسایی ظرفیتهای موجود و ارتقای بیمهنامههای آن اقدام کند.
به همین منظور، این شرکت برنامهریزی ویژهای را در زمینه صدور کلیه بیمهنامههای موردنیاز هلال احمر از جمله بیمه بالگردها، بیمه درمان تکمیلی کارکنان، بیمه مسئولیت، شخص ثالث، بدنه و آتشسوزی را در دستور کار خود قرار داده است.