روزنامه کائنات
1

صفحه اول

۱۴۰۲ دوشنبه ۲۷ شهريور - شماره 4446

چه فرصت هایی در پی سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل برای کشور فراهم می شود؟

  کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین الملل گفت: بر خلاف آنچه تصور می شود اصولا مردم آمریکا مسائل ایران را کمتر دنبال می کنند اما دولت آمریکا مدام در پی بررسی مسائل مرتبط با ایران است حتی مردم آمریکا بعضا ایران را با عراق اشتباه می کنند، لذا مصاحبه رئیس جمهور با رسانه های آمریکایی می تواند منجر به  برقراری ارتباط با افکار عمومی در آمریکا و دنیای غرب شود.
حسن بهشتی پور کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل بین الملل در گفت و گو با کائنات در خصوص سفر رئیس جمهور ایران به نیویورک برای سخنرانی و شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: یکی از فرصت های حضور رئیس جمهور در سازمان ملل متحد سخنرانی و بیان مسائلی است که منجر به شفاف سازی و انتشار مواضع جمهوری اسلامی ایران و آشنایی افکار عمومی با مواضع ایران می شود.
وی در این باره خاطر نشان کرد: از جمله فرصت هایی که در سفر رئیس جمهور به نیویورک و سازمان ملل متحد به دست می آید دیدار آقای رئیسی با مقامات عالی رتبه کشورهای مختلف و انجام ملاقاتهایی به دور از پروتکل های معمول است.
وی مزیت این دیدارها را توضیح داد و گفت: با توجه به اینکه اصولا سفر رئیس جمهور ایران به سایر کشورها و یا سفر روسای جمهور سایر کشورها به ایران با تشریفات زیادی و اعمال پروتکل های مختلفی انجام می شود بنابراین حضور رئیس جمهور در نیویورک فرصت خوبی  برای رایزنی و دیدار وگفت و گو با مقامات عالی رتبه کشورهای مختلف درسریع ترین زمان به صورت بسیار کم هزینه ترین است تا طی این سفر دیدار، گفت و گو و مذاکره رو در رویی صورت بگیرد و دستاوردهایی برای طرفین به دنبال داشته باشد.
حسن بهشتی پور کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل آمریکا نیز گفت: طی سفر رئیس جمهور به نیویورک برای سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل شاهد برگزاری یکسری کنفرانس های مطبوعاتی خواهیم بود که از چند حیث مهم است.
وی در این باره تصریح نمود: با توجه به اینکه در این موقعیت رسانه های بسیاری در نیویورک و در مجمع عمومی سازمان ملل مستفر هستند و پوشش های خبری خوبی به مردم جهان ارائه می دهند لذا فرصت مناسبی برای تبین درست نقطه نظرات ایران و تشریح سیاست های منطقه ای و بین المللی ما و تقویت دیپلماسی عمومی ایجاد می شود.
حسن بهشتی پور گفت: از سوی دیگر رئیس جمهور می تواند با ایرانی های مقیم آمریکا گفت و گوی دو طرفه ای صورت دهند ضمن اینکه ترتیب دادن مصاحبه اختصاصی آقای رئیسی با شبکه های معروف امریکایی مثل سی ان ان یا فاکس نیوز قطعا فرصت بسیار خوبی برای رساندن مواضع ایران به گوش افکار عمومی آمریکاست. وی خاطر نشان کرد: بر خلاف آنچه تصور می شود اصولا مردم آمریکا مسائل ایران را کمتر دنبال می کنند اما دولت آمریکا مدام در پی بررسی مسائل مرتبط با ایران است حتی مردم آمریکا بعضا ایران را با عراق اشتباه می کنند، لذا مصاحبه رئیس جمهور با رسانه های آمریکایی می تواند منجر به  برقراری ارتباط با افکار عمومی در آمریکا و دنیای غرب شود.
حسن بهشتی پور معتقد است: جدای از طرح مسائل سیاسی و بین المللی انتظار می رود رئیس جمهور موضوعاتی عمومی که مردم جهان با آن ارتباط برقرار کنند را در این سفر مطرح کنند مثل موضوع گفت و گوی تمدن های آقای خاتمی یا گفت و گوهای صلح بین ایران و کشورهای عربی.
حسن بهشتی پور در پایان گفت و گو خاطر نشان کرد: ارائه  طرحی که ضمن داشتن جنبه بین المللی قابل اجرا باشد مثل مسائل مرتبط با خلع سلاح های کشتار جمعی، حل مسائل مرتبط با آلودگی محیط زیست، جهانی شدن، بحران اوکراین و... اگر این موارد در سازمان ملل توسط رئیس جمهور مطرح شد قطعا آثار خوبی برای تغییر رویکردها درباره ایران به دنبال خواهد داشت.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه