روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۲ دوشنبه ۲۰ شهريور - شماره 4442

سرپرست درمانگاه صنعتی شرکت پالایش گاز ایلام خبر داد:

ارائه بیش از ۶ هزار خدمت بهداشتی و درمانی توسط پالایشگاه گاز ایلام به زائرین اربعین

کائنات|سرپرست درمانگاه صنعتی شرکت پالایش گاز ایلام از ارائه بیش از ۶ هزار ۵۰۰ خدمت بهداشتی و درمانی به زائران اربعین حسینی از سوی اکیپ مستقر در مسیر زائرین خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شرکت پالایش گاز ایلام؛ علی منصوری افزود: این خدمات در قالب ۵ خدمت ارزنده به زوار ارائه شده است.
وی اظهار داشت: این خدمات شامل ۴۴۹ تزریقات وریدی و عضلانی، ۱۹۳ مورد سرم، ۳۷۳ مورد پانسمان، ۴هزارو ۵۴۹ خدمات دارویی، ۹۷۰ مورد تست فشار خون بوده که توسط همکاران درمانگاه طب صنعتی و HSE شرکت پالایش گاز ایلام به زائرین عتبات عالیات ارائه شده است.
سرپرست درمانگاه طب صنعتی شرکت پالایش گاز ایلام  تصریح کرد: با همکاری صورت گرفته با بهداشت و درمان صنعت نفت غرب کشور بیش از ۷۰ قلم دارویی تأمین و در اختیار همکاران درمانگاه این پالایشگاه برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین قرار گرفته است.
منصوری با بیان اینکه این خدمات بهداشتی و درمانی در مسیر رفت و برگشت زوار اربعین حسینی (ع) انجام شده است، گفت: افزون بر این خدمات، یک دستگاه کانکس مجهز به امکانات پزشکی و سه تخت بستری و یک دستگاه آمبولانس مجهز به تجهیزات پزشکی در موکب‌های این پالایشگاه مسقر شد.

مدیر روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد؛
بازگشت زائران حسینی از طریق ناوگان
 حمل و نقل عمومی آذربایجان شرقی
کائنات|آذربایجان شرقی - پاشائی: مدیر روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: تاکنون بیش از ۶۰ درصد زائران حسینی که با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای به مراسم پیاده روی اربعین عزیمت کرده بودند، به استان بازگشته اند.
«علیرضا سپهری»، با بیان اینکه بقیه زائران نیز امروز و روزهای آینده توسط این ناوگان به استان بازگردانده می شوند، افزود: تمام توان ناوگان حمل و نقل فعال عمومی مسافری استان برای بازگشت زائران اربعین حسینی بکار گرفته شده است.
وی اظهار کرد: شرکت ها و رانندگان عمومی مسافری جاده ای استان از زمان آغاز اجرای طرح جابجایی زائران از ۲۷ مرداد سال جاری تا ۱۵ شهریور، ۲۵ هزار زائر را در قالب یک هزار و ۲۰۰ سرویس اتوبوسی به مرزهای خروجی به سمت کربلای معلی جابجا کرده اند.
مدیر روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: تلاش می شود با بکارگیری تمامی توان ناوگان فعال حمل و نقل عمومی مسافری و همکاری سایر دستگاه های استان، انتقال زائران حسینی به استان تسریع شود و سعه صدر زائران می تواند روند جابجایی را تسهیل کند.
سپهری، ادامه داد: بر اساس اعلام شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز ۱۵ هزار زائر حسینی نیز توسط اتوبوس های این شرکت از مرز تمرچین برای شرکت در پیاده روی اربعین به سوی کربلای معلی عزیمت کرده اند و هم اکنون اتوبوس های این شرکت در حال بازگرداندن زائران هستند.
وی یادآور شد: بازگشت کل زایران از مرز مهران موجب افزایش شدید زایران ورودی از این مرز بروز ازدحام و تراکم در برخی اوقات شده است.

  رییس شورای شهر تبریز:
رسانه‌ها در مسائل شهری می‌توانند نقش‌آفرین باشند
کائنات|آذربایجان شرقی -پاشائی: رییس شورای اسلامی تبریز گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه با نوشتن مطالب و موضوعات مختلف در خبرگزاری ها، پایگاه های خبری و نشریات، در هدایت مردم و فرهنگ‌سازی در جامعه نقش بسزایی ایفا می‌کنند و در مسائل شهری نقش خود را برای هدایت مردم ایفا کنند.
شهرام دبیری افزود: اصحاب رسانه و هنرمندان می‌توانند با ورود به موضوعات مهم در جامعه و مسائل شهری، نقش خود را برای هدایت مردم ایفا کنند.
وی با تاکید بر اینکه مطالب اصحاب رسانه و خبرنگاران باید بتواند تاثیر خود را در جامعه بگذارد، اظهار کرد: اثربخشی در جامعه از رسالت‌های این قشر است و فعالیت آنان باید در افکار مردم به ویژه جوانان تغییر ایجاد کند.
رییس شورای اسلامی تبریز با اشاره به همایش اربعین حسینی، گفت: این همایش هم اکنون به عنوان یک همایش مهم مذهبی در دنیا شناخته شده و برگزاری آن نشان از اتحاد و قدرت مسلمانان و شیعیان در دنیا است.
دبیری با تاکید بر اینکه همزمان با عزاداری برای امام حسین (ع) باید با اهداف قیام ایشان نیز آشنا شد، ادامه داد: امام حسین (ع) برای مقابله با ظلم و ایستادگی در برابر زورگویان و جاری کردن عدالت در جامعه قیام کرد.
وی یادآور شد: قیام امام حسین (ع) نه تنها برای مسلمانان بلکه به الگویی برای آزادیخواهان کشورهای دنیا و مذاهب مختلف تبدیل شده است و باید از آن درس گرفت و رهروان حقیقی ایشان شد.

گلیم‌های میلیاردی قاچاق در خراسان شمالی کشف شد
کائنات| فرمانده انتظامی شهرستان مانه و سملقان از کشف تعدادی گلیم و روفرشی قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد.
ب سرهنگ مهدی مهران فر اظهار کرد: در پی دریافت اطلاعاتی مبنی بر تردد یک دستگاه خودروی نیسان حامل بار قاچاق بلافاصله ماموران پلیس آگاهی به همراه گشت پاسگاه گرماب موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
وی با اشاره به اینکه با تلاش ماموران، خودروی مورد نظر متوقف و مورد بازرسی قرار گرفت، افزود: در بازرسی از این خودرو تعدادی روفرشی و گلیم قاچاق کشف شد.
این مقام انتظامی با بیان اینکه ارزش این تعداد روفرشی و گلیم یک میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: کالای مکشوفه به سازمان اموال تملیکی تحویل و خودرو نیز راهی پارکینگ شد.
فرمانده انتظامی شهرستان مانه و سملقان با بیان اینکه متهم پرونده بعد از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، از شهروندان خواست تا در صورت اطلاع از هرگونه مورد مشکوک بلافاصله مراتب را از طریق پل ارتباطی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

تشریح جزئیات بزرگترین عملیات
 مقابله با قاچاق سوخت در جنوب کشور
کائنات| رئیس کل دادگستری هرمزگان از اجرای بزرگترین عملیات مقابله با قاچاق سوخت در جنوب کشور و دستگیری ۱۰ نفر از سرکردگان قاچاقچیان در میناب خبر داد.
مجتبی قهرمانی اعلام کرد:در پی مطالبات مردمی و با توجه به وقوع حوادث دلخراش جاده‌ای در محورهای مواصلاتی شرق استان که در نتیجه تردد بی‌ضابطه خودروهای قاچاقچیان سوخت منجر به جان باختن و مصدومیت تعداد زیادی از هموطنانمان شده است، با تصویب شورای تأمین استان هرمزگان،  پنجشنبه ۱۶ شهریور بزرگترین عملیات مقابله با قاچاق سوخت در جنوب کشور اجرا شد که طی آن، با حضور دادستان مرکز استان و دادستان شهرستان میناب در بندر کلاهی با اقدام مشترک فراجا و دریابانی ضمن شناسایی و انهدام ۳۰۰ مخزن نگهداری سوخت قاچاق بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار لیتر گازوئیل و فرآورده های نفتی کشف و ضبط شد. وی یادآور شد: همچنین ۵ فروند شناور و ۵۰ دستگاه موتور پمپ مکش سوخت به همراه ۲۰ دستگاه ژنراتور نیز توسط مأموران توقیف شده است. قهرمانی در ادامه با اشاره به کشف بیش از ۱۰۰ هزار متر خطوط لوله انتقال سوخت قاچاق در این منطقه اضافه کرد: به دستور مقام قضایی این لوله ها که سوخت قاچاق را از مخازن به سواحل و اعماق دریا منتقل می‌کردند، به محض شناسایی منهدم و تخریب شدند. این مقام قضایی با اعلام دستگیری ۱۰ نفر از سرکردگان قاچاقچیان و عوامل نگهداری این حجم از سوخت قاچاق، خاطرنشان کرد: مرتکبین قاچاق سازمان یافته سوخت علاوه بر محکومیت به حبس‌های طولانی مدت به ده‌ها میلیارد تومان جزای نقدی و ضبط تمامی اموال ناشی از جرم نیز محکوم خواهند شد. رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین با بیان اینکه در روزهای آینده اقدامات قاطعی به منظور مقابله با قاچاق سوخت در خشکی و دریا انجام خواهد شد، به قاچاقچیان هشدار داد؛ عملیات نیروهای امنیتی و انتظامی با اجرای لایه‌های مختلف این طرح تا ریشه کنی کامل قاچاق سوخت در منطقه ادامه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه