روزنامه کائنات
3

اقتصاد

۱۴۰۲ شنبه ۱۸ شهريور - شماره 4440

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران:

مابه‌التفاوت پول گندمکاران به زودی پرداخت می‌شود


کائنات|مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: مبالغی که بابت خرید تضمینی گندم پرداخت شده به صورت علی‌الحساب با قیمت 11 هزار و 500 تومان است و مابه التفاوت آن تا 15 هزار تومان به زودی پرداخت می شود.
سعید راد گفت:‌ مبالغی که بابت خرید تضمینی گندم پرداخت شده به صورت علی‌الحساب با قیمت 11 هزار و 500 تومان است و مابه التفاوت آن به زودی پرداخت می شود، در این زمینه سازمان برنامه و بودجه در حال تدارک تامین بقیه پول‌ها است.
مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: 80 درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده و برای بقیه مطالبات هم چاره اندیشی شده و هر چه زودتر پرداخت خواهد شد.
پیش از این وزیر جهاد کشاورزی قول داده بود که تا پایان شهریور تمام مطالبات گندمکاران تسویه می شود، با احتساب 10.5 میلیون تن خرید گندم و با کیلویی 15 هزار تومان، دولت باید 157 هزار میلیارد تومان به گندمکاران پرداخت کند.
به گفته مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران تاکنون 10 میلیون و 300 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده اما خرید ادامه دارد، پیش تر وزارت جهاد پیش بینی کرده بود که تا پایان فصل، خرید تضمینی به 10.5 میلیون تن می رسد.
*نان گران نمی‌شود
معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد که خبری از گرانی نان بخش صنعت و نان سنتی نیست گفت: دولت همچنان به این بخش ها یارانه می‌دهد و تغییری در نرخ گندم آنها ایجاد نشده که نان گران شود.
وی تاکید کرد: که فعلا برنامه ای برای تغییر قیمت گندم صنف و صنعت وجود ندارد و کماکان به نرخ 12 هزار توان به آنها داده می شود و تصمیم گیری ها در ستاد تنظیم بازار انجام می شود.

وزارت صمت اعلام کرد؛
افزایش چشمگیر تولید خودروهای سنگین‌ باری
کائنات|طبق آمار وزارت صنعت، تولید خودروهای سنگین‌ باری (کامیونت، کامیون و کشنده) در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال در دو خودروساز بزرگ کشور ۶۹ درصد و در خودروسازی‌های خصوصی ۹۷ درصد افزایش یافته است.
بررسی آمار ارائه شده توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید کامیونت، کامیون و کشنده از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد در خودروسازی‌های دولتی و خصوصی رشد قابل توجهی را ثبت کرده است.
تولید کامیونت، کامیون و کشنده در پنج ماهه ابتدایی امسال توسط دو خودروساز بزرگ کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۹ درصد و در بخش خصوصی ۹۷ درصد رشد داشته است.
طی مدت مذکور سال گذشته ٩٨٢٠ دستگاه کامیونت، کامیون و کشنده در ایران‌خودرو و سایپا تولید شده که با رشد ۶٩ درصدی به ۱۶ هزار و ۶۲۷ دستگاه افزایش یافته است.
تولید کامیونت، کامیون و کشنده در پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در بخش خصوصی نیز رشد ٩٧ درصدی را ثبت کرده و از ۵٠۴۵ دستگاه به ۱۰ هزار و ۷۴۰ دستگاه افزایش یافته است.
طبق آمار در یک‌ماهه مرداد ماه ٢٨٢١ دستگاه خودرو سنگین باری در کشور توسط دولتی‌ها تولید شده که به نسبت ٢٠٨١ دستگاه تولیدی در مدت مشابه سال گذشته، ۱۴ درصد رشد یافته است.
همچنین در مرداد ماه ١۴٠١ در مجموع ١٣٠٢ دستگاه خودروی سنگین در بخش خصوصی تولید شده بود که تولید آن‌ها به ١٩٩١ در مرداد امسال افزایش یافت و بدین ترتیب رشد ٣۴ درصدی را رقم زده است.

 

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه