انرژی
نشانههایی وجود دارد که روسیه برای فروش زغال سنگ بیشتر به بازارهای آسیایی حتی با وجود پیشنهاد قیمت کمتر، به زحمت افتاده است در حالی که صادرات اندونزی و استرالیا بالا مانده است. در ماههای پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین، به نظر رسید که روسیه موفق شده است از دست رفتن بازار اروپا را جبران کرده و فروش به آسیا به خصوص چین و هند که بزرگترین واردکنندگان جهان هستند را افزایش دهد. اما صادرات دریابرد تمامی گریدهای زغال سنگ روسیه به آسیا، در اوت به پایینترین میزان در چهار ماه گذشته نزول کرد و طبق آمار شرکت کپلر، میزان صادرات روسیه به این منطقه به ۱۰.۱۵ میلیون تن در اوت در مقایسه با ۱۲.۱۶ میلیون تن در ژوئن و ۱۲.۴۲ میلیون تن در ژوییه رسید. صادرات به چین، در اوت به ۵.۰۱ میلیون تن رسید که در مقایسه با ۵.۸۷ میلیون تن در ژوییه، کاهش داشت. میزان واردات چین از روسیه با در نظر گرفتن واردات زمینی، بالاتر است اما محدودیتهای ظرفیت در سیستم ریلی بین دو کشور به معنای آن است که هر گونه افزایش قابل توجه در صادرات روسیه به همسایهاش، از طریق دریایی خواهد بود. صادرات روسیه به هند در اوت، ۱.۸ میلیون تن بود که بالاتر از ۱.۵۱ میلیون تن در ژوییه و ۱.۶۹ میلیون تن در ژوئن بود. هند بزرگترین موفقیت روسیه در آسیا بوده است زیرا پیش از جنگ در اوکراین، واردات هند از روسیه اندک و بین ۳۰۰ تا ۷۰۰ هزار تن بود اما از زمان آغاز جنگ، بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده است. ژاپن خریدار بزرگ زغال سنگ روسیه در آسیا پیش از جنگ اوکراین بود اما صادرات روسیه به ژاپن از آن زمان، کاهش پیدا کرده و از ۷۸۰ هزار و ۵۳ تن در ژوییه، به ۴۰۸ هزار و ۴۹ تن در اوت افت کرد. در اوت سال ۲۰۲۱، صادرات روسیه به ژاپن که سومین واردکننده بزرگ زغال سنگ در آسیاست، ۱.۳۷ میلیون تن بود که حجم معمولی برای اکثر ماههای سال گذشته است.