روزنامه کائنات
6

انرژی

۱۴۰۱ يکشنبه ۲۵ ارديبهشت - شماره 4128

مدير شرکت ملي نفت اعلام کرد

آغاز نوسازي و بازسازي تسهيلات صنعت نفت به طور جدي

 مدير برنامه ريزي تلفيقي شرکت ملي نفت ايران گفت: يکي از برنامه‌هاي شرکت ملي نفت بازسازي و نوسازي تجهيزات صنعت نفت به ويژه در مناطق نفت خيز جنوب و فلات قاره است که اين مهم را امسال به طور جدي استارت زده‌ايم.
کريم زبيدي در حاشيه بيست‌وششمين نمايشگاه بين‌المللي نفت، گاز، پالايش و پتروشيمي در پاسخ به سوال ايسنا در خصوص اقدامات و برنامه‌هاي شرکت ملي نفت براي بازسازي و نوسازي تجهيزات صنعت نفت گفت: اعداد و ارقامي که براي اين مساله در نظر گرفته شده به گونه‌اي است که مي‌توان بخش بسيار خوبي از تجهيزات ادوار و ثابت را پوشش دهد.
وي با بيان اين‌که اين بازسازي و نوسازي را عمدتا در مناطق نفت‌خيز جنوب و فلات قاره که عمر بالاي 40 سال دارند آغاز کرده‌ايم، اظهار کرد: اعتبارات خوبي براي اين مهم ديده شده و پروژه‌هاي متعددي را براي آن تعريف کرده‌ايم. در طول دو سال اخير پروژه‌اي را به پيمانکار داده‌ايم تا وضعيت کل تاسيسات مناطق نفت‌خيز جنوب را مورد مطالعه قرار دهد تا متوجه شويم چه ميزان براي بازسازي داريم. زبيدي اضافه کرد: امسال يکي ديگر از برنامه‌هايي که داريم اين است که با توجه به حوادثي که ممکن است پيش بيايد تجهيزاتي که در معرض خطر قرار دارند قبل از وقوع حادثه تعويض کنيم. مدير برنامه ريزي تلفيقي شرکت ملي نفت ايران ادامه داد: در سال گذشته شرکت نفت و وزارت نفت تلاش زيادي کرد تا سوخت گاز را تامين کنند، اما امسال پيش‌بيني کرديم که برخي تجهيزات براي اين مساله مورد نياز باشد به همين دليل از اکنون کالاهايي را سفارش داده‌ايم. وي با بيان اين‌که منابع قابل توجهي براي اين مساله در نظر گرفته شده تا مشکلي ايجاد نشود، تصريح کرد: بازسازي و نوسازي تاسيسات جزو اولويت‌هاي ما قرار گرفته که بايد به آن رسيدگي کنيم برخي از تجهيزات نياز به بازسازي و نوسازي دارد و در طول اين سال‌ها توانسته‌ايم آنها را نگه داريم اما لازم است تا اين رسيدگي در اين تاسيسات صورت بگيرد.
مدير برنامه ريزي تلفيقي شرکت ملي نفت ايران با اشاره به برنامه‌هاي شرکت ملي نفت از ديدگاه مديريت برنامه‌ريزي تلفيقي گفت: سعي ما بر اين است که اعتباراتي که در بودجه براي شرکت ملي نفت ديده شده در جهت مسير درست هدايت شود. اين اولويت‌بندي را در نظر گرفته‌ايم و هيات مديره نيز تاکيد دارد تا منابع در جهت خودشان هدايت شود. وي با بيان اين‌که عمده ترين هدف ما توسعه است، اظهار کرد: اين هدف به خصوص در ميادين مشترک غرب کارون و پارس جنوبي مورد تاکيد قرار گرفته و سعي ما بر اين است که منابع غيرسرمايه‌اي و خارج سرمايه‌اي را به اين بخش هدايت کنيم و با توجه به اولويتي که در اين بخش داريم هدف اين است که اين موضوع مورد توجه قرار گيرد. وي با اشاره به تدوين برنامه‌ها براي توسعه ميدان آزادگان شمالي و جنوبي، يادآوران، ياران، پارس جنوبي، مابقي فازهاي که براي توسعه نيازمند سرمايه گذاري هستند مورد توجه قرار دهيم، گفت: بر اين اساس قرار شده در فازهاي 13، پالايشگاه فاز 14، فازهاي 22 تا 24 اولويت‌هاي سرمايه گذاري را تبيين و از منابع خارج نفت نيز براي اين مهم استفاده کنيم.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه