روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ دوشنبه ۲۷ دي - شماره 4063

مدیرکل آموزش‌وپرورش قم:

400 میلیارد ریال برای تجهیز هنرستان کار و دانش قم تصویب شد

 مدیرکل آموزش‌وپرورش قم گفت: در سفر ۲ هفته گذشته آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به قم در یک اقدام کم سابقه و با یک ساختار کارشناسی ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار صرفا برای تجهیز هنرستان‌ کارودانش مصوب شد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش قم، حمیدرضا شیخ‌الاسلام در نشست استاندار با مجمع خیران مدرسه‌ساز و هفتمین جلسه شورای آموزش و پرورش در تالار امام جواد (ع) استانداری اظهار داشت: تراکم دانش‌آموزی قم در سال ۹۲ حدود ۲۰۲ هزار تَن بود، ولی هم اکنون بالغ بر ۲۸۰ هزار تَن شده‌است
وی همچنین ادامه داد: رتبه تراکم دانش‌آموزی قم در بین استان‌های کشور نیز طی این هشت سال از ۳۲ به ۲۶ ارتقا پیدا کرده‌است.
وی با اشاره به نقش خیران مدرسه‌ساز در افزایش تعداد واحدهای آموزشی گفت: در این مدت ۱۶۰ واحد آموزشی توسط خیران ساخته شده و تعداد واحدهای آموزشی خیرساز در شهرک پردیسان بیش از ۶۰ درصد کل واحدها می‌باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش قم با تاکید بر اینکه در احداث واحدهای آموزشی در استان چه از محل کمک‌های مردمی و یا اعتبارهای ملی و استانی موضوع تراکم دانش‌آموزی مورد توجه قرار گرفته است گفت: حتی یک طرح مدرسه‌سازی که در آن تراکم دانش‌آموزی دیده نشده باشد، را کلنگ نزدیم.
وی در بخشی از سخنان خود سفر رئیس جمهور و اعضای هیات دولت سیزدهم به قم طی روزهای نهم و دهم دی‌ماه جاری را برای آموزش و پرورش استان بسیار پربرکت توصیف کرد و افزود: در این سفر در یک اقدام کم سابقه و با یک ساختار کارشناسی ۴۰۰ میلیارد ریال برای تجهیز هنرستان کار و دانش تصویب شد. وی در ادامه اختصاص این بودجه را باعث ایجاد یک رویکرد اشتغالی به هنرستان دانست و گفت:  آموزش و پرورش استان در این سفر در مجموع هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال را کسب کرد. مدیرکل آموزش و پرورش قم با اشاره به عملیات اجرایی ۲ هتل در بلوار پیامبر اعظم (س) قم گفت: ما رشته‌های گردشگری، هتل‌داری و سفره‌آرایی را در هنرستان کار و دانش قم ایجاد کردیم تا در صورت راه‌اندازی این طرح‌های گردشگری، نیروی انسانی مورد نیاز در داخل استان تامین شود. وی همچنین اهتمام خیران مدرسه‌ساز در فراهم کردن امکان‌های رفاهی، گردشگری و ورزشی برای آموزش و پرورش را یادآور شد و گفت: اردوگاه فرهنگی ۱۵ خرداد قم متشکل از سالن همایش، پیست دوچرخه سواری، سالن سرپوشیده و زمین چمن مصنوعی که تامین‌کننده بخش زیادی از اوقات فراغت دانش‌آموزان است و همچنین اردوگاه ملاصدرا که در ۲۰ هزار مترمربع احداث، و دارای استخر پرورش ماهی است، نیز از جمله این طرح‌ها به شمار می‌آید.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه