روزنامه کائنات
7

شهرستان

۱۴۰۰ سه شنبه ۲۸ ارديبهشت - شماره 3900

با صدور و انتشار پیامی؛

استاندار آذربایجان شرقی رحلت مادر امام جمعه تبریز را تسلیت گفت

 آذربایجان شرقی - لیلا پاشایی: استاندار آذربایجان شرقی در پیامی درگذشت همسر گرامی آیت‌الله سیدمحمدتقی آل‌هاشم و والده مکرمه حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز را تسلیت گفت.
به گزارش کائنات، حاجیه خانم ناظمی، متعلقه محترم حضرت آیت الله حاج سید محمدتقی آل هاشم و والده مکرمه حجت الاسلام و المسلمین محمد علی آل هاشم،  نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز دارفانی را وداع گفت. متن پیام تسلیت محمدرضا پورمحمدی به شرح زیر است:
“انا لله و انا الیه راجعون
خبر تالم‌بار درگذشت حاجیه خانم ناظمی، همسر گرامی حضرت آیت‌الله سیدمحمدتقی آل‌هاشم و والده مکرمه حجت‌الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده معزز ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز را دریافت کردم. این بانوی مومنه پابه‌پای همسر محترمشان، در امر ترویج فرهنگ اسلام ناب و سیره اهل بیت (ع) در شهرمان تلاش کرده و با تربیت فرزندانی مومن و برجسته، رهروی راستین بانوی خوبی‌ها، حضرت فاطمه (س) بوده‌اند.  اینجانب فقدان این بانوی مومنه را به خاندان محترم آل‌هاشم و مردم متدین تبریز و آذربایجان تسلیت گفته و برای روح آن مرحومه از درگاه خداوند متعال علّو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت می‌کنم”. همچنین فرمانده سپاه عاشورا، فرمانده نیروی انتظامی، رئیس دادگستری استان، فرماندار تبریز، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی و نیز سایر مدیران استان در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت والده مکرمه امام جمعه تبریز را تسلیت گفتند.
مدیر دفتر نمایندگی و کارکنان سرپرستی روزنامه در آذربایجان شرقی این ضایعه دردناک را به امام جمعه محبوب تبریز و نماینده محترم ولی فقیه در آذربایجان شرقی و سوگواران این مادر گرامی تسلیت عرض نموده و برای بازماندگان از خداوند متعال صبر جمیل مسئلت می نمایند.

عملیات اجرایی خط انتقال پروژه آب‌شیرین‌کن بوشهر آغاز شد
 عبد الحمید حمزه‌پور درخصوص اجرای این پروژه گفت : خط انتقال آب پروژه آب‌شیرین‌کن ۱۷ هزار مترمکعب بوشهر جهت انتقال آب از محل این آبشیرین کن به طول ۵.۵ کیلومترو با اعتبار ۲۳۰ میلیارد ریال وقطرلوله ۶۳۰ میلیمتر از محل سایت آب‌شیرین‌کن چهارم بوشهر تا تأسیسات آبرسانی شهید ماهینی می باشد که مدت زمان اجرای آن ۵ ماه می باشد.
به گزارش کائنات، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر به پروژه آب‌شیرین‌کن چهارم بوشهر به ظرفیت ۱۷ هزار مترمکعب در شبانه‌روز پرداخت و بیان کرد: این پروژه با مشارکت بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری ۲۴۳۰ میلیارد ریال در ساحل بوشهر در حال اجرا است.
حمزه‌پور، پیشرفت فیزیکی این پروژه را بیش از ۴۰ درصد دانست و افزود: فاز نخست این پروژه به ظرفیت ۷ هزار مترمکعب امسال وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.
وی ضمن تبریک عید سعید فطر و با تأکید بر مدیریت مصرف آب اظهار داشت: تنها راه گذر از فصل تابستان، همکاری همه جانبه مشترکان آب در مدیریت مصرف است.
وی با قدردانی از همکاری مردم در صرفه‌جویی آب گفت: در راستای جبران کمبود آب آشامیدنی طرح‌های مختلف آبرسانی در نقاط شهری و روستایی در حال اجرا است که فاز نخست این پروژه‌ها در سالجاری وارد مدار تولید می‌شود.

دیدار مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین
 با رئیس مجمع نمایندگان استان
 مهندس مفرد بوشهری مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین به منظور هم اندیشی در راستای توسعه گازرسانی در سطح استان با دکتر سیاهکلی مرادی نماینده مردم شریف قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان دیدارکردند.
 به گزارش کائنات، در این جلسه اسماعیل مفرد بوشهری مدیر عامل این شرکت ضمن ارایه برنامه های شرکت گاز استان  در سال 1400، آخرین وضعیت گازرسانی به شهرها و روستاهای استان را تشریح کرد و افزود : هم اکنون 100 درصد خانوار شهری و 89 درصد خانوارهای روستایی  از نعمت گاز بهره مند هستند.
وی در ادامه به گازرسانی 26 روستای دیگر در سطح استان قزوین اشاره کرد و اظهار داشت : در سال جاری، گازرسانی به 21 روستا در مناطق طارم سفلی و الموت،  4 روستا در بخش مرکزی شهرستان قزوین و یک روستا در بخش مرکزی شهرستان بویین زهرا در دست اجرا می باشد.
در ادامه آقای دکتر سیاهکلی مرادی نماینده مردم شریف قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از مهندس بوشهری و مجموعه عوامل شرکت گاز استان افزود : در راستای خدمت رسانی به مردم در حوزه گازرسانی نمایندگان استان آمادگی لازم را دارند تا با هم اندیشی، مشکلات و موانع موجود در اجرای پروژه ها برطرف شده و مردم مناطقی که در آنجا امکان توسعه گاز رسانی میسر می باشد در کمترین زمان ممکن از نعمت گاز طبیعی بهره مند شوند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی خبر داد؛
اجرای مرحله اول طرح جهادی بهارستان
در 22 روستای آذربایجان غربی
 اکبر حسن بکلو مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت : طرح جهادی بهارستان(بهسازی شبکه برق روستایی) با اهداف پایداری شبکه برق روستاها، ارتقاء شاخص های کیفی خدمات برق در روستاها، افزایش رفاه و کیفیت زندگی و به تبع آن افزایش میزان رضایت مندی روستائیان، کمک به رونق فعالیت های کشاورزی، دامداری و استفاده از ماشین آلات صنعتی و آبیاری نوین و ... در حال اجرا می باشد.
به گزارش کائنات، وی افزود : مرحله اول این طرح در ۲۲ روستای استان و با جابجایی و مقاوم‌سازی پایه‌های برق از معابر روستایی، اصلاح روشنایی معابر عمومی روستاها، تامین ولتاژ مطمئن مشترکین روستایی، اصلاح فرسودگی شبکه برق روستاهای مشمول طرح و همچنین بازآرایی و توسعه شبکه و تامین برق متقاضیان جدید انشعاب روستایی (با رعایت ضوابط) در روستاهای قطورلار، جوهنی،کورانی و موانا در ارومیه، کلشان سلماس، شوریک چایپاره، حصار خوی، سعدل، قلی دیزج و قوشابلاغ علیا در چالدران، باش کهریز شوط، پورناک پلدشت، یاریم قیه سفلی در بازرگان، کاولان سفلی در مهاباد، قلعه جوق نقده، گندملاعیسی در اشنویه، نمنجه پیرانشهر، گومان و گل کنگ سردشت، حاصلقوبی افشار در میاندوآب، آغاجاری در شاهیندژ و احمدآباد سفلی در تکاب با اعتباری به مبلغ ۶۹ میلیارد و ۸۲۸ میلیون ریال به اتمام رسیده است.
حسن بکلو با اعلام اینکه تعداد خانوار بهره مند از اجرای مرحله اول این طرح ۴۱۴۹ مشترک می باشد، افزود : تا پایان سال جاری نسبت به بهسازی شبکه برق ۵۰۰ روستا در سطح استان اقدام خواهد شد . مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تصریح کرد : این شرکت در راستای اجرای مرحله اول این طرح نسبت به احداث ۱۰.۱ کیلومتر شبکه فشار ضعیف جهت بازآرایی و تعدیل بار فیدرهای فشار ضعیف شبکه های روستایی، جابجایی پایه های برق از معابر روستایی به تعداد۷۱ اصله، مقاوم سازی پایه های برق روستایی به تعداد۱۴۱ اصله، افزایش کیفیت ولتاژ مشترکین روستایی با احداث شبکه فشار متوسط به طول۱.۳کیلومتر و احداث ۳ دستگاه پست هوایی اقدام نموده است . وی عنوان کرد : همچنین تعداد ۴۸۷ دستگاه چراغ روشنایی معابر به همراه متعلقات مربوطه نصب شده و ۲۲.۱کیلومترشبکه فرسوده فشارضعیف اصلاح شده است.

ارسال دیدگاه شما

عنوان صفحه‌ها
30 شماره آخر
بالای صفحه