شهرستان
رئیس سازمان فاوا شهرداری یزد گفت: هماهنگی با اداره کل ثبت احوال استان برای اجرای کامل تکالیف قانونی شهرداری که در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پیش بینی شده است، ضروری است. علیرضا سرسنگی در تشریح وضعیت اجرای «بند ب ماده ۲۵ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت»، گفت: این بند از قانون، تکالیفی را برای دستگاهها و ادارات به منظور ترغیب فرزندآوری و حمایت از مادران پیشبینی کرده است که شامل امتیازات و تسهیلات ویژهای در حوزههای مختلف از جمله تأمین اجتماعی، بیمه، خدمات پزشکی و سایر خدمات حمایتی میشود. وی با بیان اینکه بخشی از این قانون، شهرداریها را مکلف به ارائه خدمات ویژه به مادران مشمول این بند کرده است، اظهار داشت: این خدمات شامل تخفیف در بهای بلیط اتوبوسرانی، استفاده از وسایل تفریحی پارکها و برنامهها و رویدادهای فرهنگی شهر یزد میشود. وی افزود: با وجود ابلاغ این قانون، زیرساخت لازم برای اجرای کامل آن هنوز مهیا نشده است و مهمترین چالش در این زمینه، عدم دسترسی به سامانه ثبت احوال کشور برای احراز هویت و استعلام مادران مشمول این قانون است. رئیس سازمان فاوا شهرداری یزد با اشاره به تکلیف سازمان ثبت احوال کشور در این قانون مبنی بر ارائه وبسرویس لازم به ارگانهای بهرهبردار از جمله شهرداریها، تأکید کرد: متأسفانه با وجود پیگیریهای مکرر شهرداری یزد، این وبسرویس هنوز در اختیار ما قرار نگرفته است و این موضوع را منوط به انعقاد تفاهمنامهای بین سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور و سازمان ثبت احوال کشور کرده اند که تاکنون محقق نشده است. سرسنگی با ابراز امیدواری از پیشرفتهای اخیر در این زمینه، اظهار داشت: هفته گذشته جلسهای در کمیسیون خانواده شورای اسلامی شهر یزد، با حضور مدیرکل ثبت احوال استان برگزار شد که در آن تصمیمات خوبی برای تسریع در این روند گرفته شد و مقرر شد به عنوان گام نخست، یک لیست اولیه از افرادی که مشمول این قانون میشوند و در سامانه «یزدمن» عضویت دارند، به ثبت احوال استان ارائه شود تا استعلامهای لازم در این خصوص صورت پذیرد. وی ادامه داد: پس از تأیید این افراد توسط ثبت احوال، تگ تخفیف در سامانه «یزدمن» و حساب کاربری آن ها لحاظ خواهد شد تا بتوانند از خدمات تخفیفی شهرداری بهرهمند شوند. همچنین، استفاده اعضای جدید سامانه «یزدمن» که مشمول این قانون میشوند نیز منوط به استعلام مجدد از ثبت احوال خواهد بود. وی خاطرنشان کرد: زیرساخت فنی سامانه «یزدمن» به طور کامل قابلیت اعمال این تخفیف ها را داراست و به آسانی میتوان این تسهیلات را روی بلیطها و خدمات مربوطه اعمال کرد تا شهروندان مشمول این بند قانونی بتوانند از خدمات نیمبهای شهرداری یزد بهرهمند شوند. وی در پایان افزود: حل این چالش و ارائه وبسرویس از سوی ثبت احوال، گام مهمی در جهت اجرای کامل و موفقیتآمیز قانون جوانی جمعیت در شهر یزد خواهد بود. مدیرعامل شرکت گازاستان گلستان: با تمام ظرفیت آماده ارائه خدمات در ماه های سرد سال هستیم ابوالفضل نرسی با اعلام خبرفوق گفت: شرکت گاز استان گلستان به منظور رفاه حال مشترکین گاز، درآستانه سرد شدن هوا و فصول سرد سال ، تمهیدات و اقداماتی را انجام داده و درآمادگی مطلوبی به سر می برد.به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان گلستان ، وی افزود: همه تلاش و تمهیدات مورد نیاز درحد امکان انجام گرفته است تا در صورت بروز مشکل بتوانیم با امکانات موجود، در اسرع وقت مشکلات را مرتفع نموده و فصل سرما را به خوبی سپری نمائیم. نرسی تصریح کرد: سرویس، تعمیر و نگهداری تاسیسات گازرسانی ، تعویض قطعات و تجهیزات، اورهال تمامی ایستگاه های تقلیل فشارگاز، بررسی و ارزیابی نقاط ضعف و قوت از جمله اقدامات پیشگیرانه بوده که در این شرکت انجام شده است. وی اظهارداشت: خوشبختانه از ابتدای سال تاکنون با حضور روئسا و کارشناسان شرکت ، بازدیدهای دوره ای از تاسیسات و ادارات گازرسانی در شرف انجام است که در این رابطه مشکلات شناسایی شده مورد پیگیری قرار گرفته و مرتفع گردید .نرسی ادامه داد:در همین خصوص سطح آمادگی نیروها نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد و خوشبختانه تمامی نیروها بویژه پرسنل امدادی و عملیاتی ادارات بهمراه تجهیزات موجود در شرایط بسیار خوبی قرار دارند. مدیرعامل شرکت گازاستان گلستان درخصوص آمادگی ورود به فصل سرما گفت: این شرکت جهت استمرار جریان گاز مشترکین، تمامی تلاش خود را بکار گرفته است ،ولی مساعدت و همراهی مردم عزیز استان نقش به سزایی را برای شرکت گاز دارد تا با مدیریت بهینه مصرف گاز و رعایت نکات ایمنی ، این شرکت را همچون گذشته در فصل سرد سال یاری رسانند.وی در پایان گفت: بالغ بر ۳۰ درصد مصرف گاز سالیانه استان مربوط به مصارف خانگی در ۶ ماهه دوم سال بوده که این مصرف معادل مصرف نیروگاهی استان در مدت مشابه می باشد و صرفه جویی در بخش خانگی مسلماً در اختصاص گاز به موارد نیروگاهی و صنایع استان کمک شایانی خواهد نمود. با هدف ارائه خدمات بانکی به کارکنان و خانواده های کارکنان شرکت ملی حفاری ایران باجه بانک قرص الحسنه مهر ایران در شهرک قائم در اهواز افتتاح شد بانک قرص الحسنه مهر ایران با هدف ارائه خدمات بانکی به کارکنان و خانواده های کارکنان شرکت ملی حفاری ایران و مناطق پیرامونی اقدام به راه اندازی باجه در شهرک سازمانی قائم در اهواز کرد. این باجه با حضور مجتبی سخنور مدیر شعب استان خوزستان و تعدادی از رؤسای ادارات شرکت و مشتریان بانک افتتاح شد. در این مراسم دکتر سخنور از مساعدت مدیریت ارشد شرکت ملی حفاری ایران در خصوص تخصیص مکان مناسب قدردانی و ایجاد این باجه را در گسترش خدمات بانکی در این شهرک و مناطق پیرامون آن مهم دانست. همچنین سید حسن حسینی رئیس روابط عمومی شرکت با اشاره به پیگیری های مدیریت امور مالی شرکت و هیئت امناء مسجد قائم در زمینه ایجاد و راه اندازی این میز خدمت در راستای رفاه و دسترسی آسان کارکنان به بانک از مدیریت بانک قرض الحسنه مهر ایران در این ارتباط تقدیر و تشکر به عمل آورد. این باجه بانکی در بدو شروع به کار با یک نفر نیرو درساعات اداری فعالیت و در صورت نیاز تعداد کارکنان افزایش خواهد یافت.